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どうしたら・・・

2003/11/04 06:09(1年以上前)


デジタルオーディオプレーヤー(DAP) > Apple

スレ主 ちぐささん

As a valued Musicmatch customer and iPod user, we want to alert you to a serious software conflict caused by iTunes for Windows.

Apple iTunes for Windows prevents Musicmatch® Jukebox from working with the iPod by deleting critical files used by Musicmatch. If you install iTunes, you will not be given a choice between Musicmatch Jukebox and iTunes - Apple makes this choice for you.

To avoid any problems and to get the best possible experience when managing your MP3 collection and transferring music to your iPod, here is what we recommend:

1) DO NOT install iTunes for Window on your PC if you are using Musicmatch Jukebox and wish to continue using Musicmatch Jukebox with your iPod.

2) If you have already installed iTunes for Windows but want to continue using Musicmatch Jukebox, please follow these steps:

· Disconnect the iPod from your computer if it is still connected

· Double click on 'My Computer'

· Double click on 'Control Panel'

· Open 'Add or Remove Programs'

· Select and uninstall 'iTunes'

· Select and uninstall the 'iPod for Windows' item

· Select and uninstall the 'Musicmatch iPod Plugin' item

· Select and uninstall the 'iPod System Software Update' or any other iPod related items that might be listed

· Select and uninstall 'Musicmatch Jukebox'

· Close the 'Add or Remove Programs' control panel

· Restart your computer

· Delete the contents of the iPod directory by dragging the files to the Recycle Bin and then emptying the Recycle Bin

· Navigate to the '\program files\Musicmatch\Musicmatch Jukebox\' folder

· Delete the files, but not the folder, in the Musicmatch Jukebox folder

· Reinstall Musicmatch Jukebox from the installation CD that came with your iPod or download the iPod software from the following URL: http://www.musicmatch.com/download/free/?OS=pc&OEM=APPLE

· When finished, reboot your computer

· When the computer finishes rebooting, connect the iPod to your system

· Open Musicmatch Jukebox


If you continue to experience problems or have any questions about this issue, please do not hesitate to contact Musicmatch Customer Support at http://www.musicmatch.com/form/support/index.htm.

We hope you have the best possible music experience with the world's most popular jukebox software - Musicmatch Jukebox.

Thank you.

The Musicmatch Team

こんなメールが来ました。ということは、i TUNES を使用したいときはどうしたら良いのでしょう?

書込番号:2091470

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クチコミ投稿数:25713件

2003/11/04 06:38(1年以上前)

ただの利用方法がかかれていると思いますけどね・・・ 適当にしか読んででないけども・・・

書込番号:2091485

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たいようパパさん

2003/11/04 09:08(1年以上前)

そうとうはしょって訳します。

Musicmatch Jukebox と iTunes for Windows の相性が悪いと報告されてます。

対応策

1 あなたのPCにすでに Musicmatch Jukebox がインストールされているなら、iTunes for Windows はインストールしないでください。(でも iPod で Musicmatch Jukebox はつかってね)

2 もしあなたがすでに iTunes for Windows をインストールしちゃってて、Musicmatch Jukebox もつかいたいなら 次のようにしてください。

 iPod を あなたのPCからはずします。

 マイコンピュータ・コンパネ・プログラムの追加と削除とたどって、
 'iTunes' をアンインストールします。
 'iPod for Windows' をアンインストールします。
 'Musicmatch iPod Plugin' をアンインストールします。
 'iPod System Software Update' と他のすべての iPod 関連のアイテムを削除します
 'Musicmatch Jukebox' をアンインストールします。
 プログラムの追加と削除を閉じます。
 PCを再起動します。
 
 iPod directory内のファイルをごみ箱にドラッグしてなくし、ゴミ箱を空にします。
 プログラムファイルの '\program files\Musicmatch\Musicmatch Jukebox\'  フォルダを開きます。
 その中身だけを削除します(フォルダを消してはいけません)
 
 Musicmatch Jukebox  を iPod についてきたCDから、または
 http://www.musicmatch.com/download/free/?OS=pc&OEM=APPLE
 からダウンロードした iPod software から再度インストールします。

 もう一度PCを再起動します。

 iPod をPCにつなぎます。

 Musicmatch Jukebox を開きます。

 これでまだ不具合がある場合、または上記の説明に対して質問等ある場合は
 http://www.musicmatch.com/form/support/index.htm.
 ここのカスタマーサポートにご連絡ください。(書いてないけどたぶん英語で)

[重要]!!

 すべて自己責任ですよ!
 色々やる前に、復元ポイントを作ってからにしてね!
 私は過去に誤訳で2〜3回友達に迷惑をかけたことがあります。
 私を信用しないでください。

板汚し失礼いたしました。(朝っぱらからなにやってんだ、漏れ・・・)

書込番号:2091653

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スレ主 ちぐささん

2003/11/04 20:04(1年以上前)

i TUNESを入れるとMMのファイルが消されてしまうと書かれているのですが、大丈夫なんでしょうか?

書込番号:2093084

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たいようパパさん

2003/11/05 10:39(1年以上前)

ちょっとはしょりすぎましたね。ゴメン

ということで最初の部分です。


Musicmatch と iPod のユーザーの皆様に対し
iTunes for Windows によって起きる深刻な software conflict(ソフトどうしのバッティング)について警告いたします。

Apple iTunes for Windows は iPod と Musicmatch® Jukebox(ここが今一よくわからない)を使ってる環境に入れると Musicmatch の重要なファイルを消してしまいます。ですから、iPod と一緒に使うのはどちらか一つにしてください。

MP3ファイルを iPod に移す時に生じるこのようなトラブルを避けるにはこれらのことを推奨したします。


これが一番上の部分です。

つまり、iPod にMP3ファイルを入れる際には iTunes for Windows か Musicmatchかどちらかにしたほうが良いですよ。もし両方使いたいなら、2 の方法をとってください。

ということだと思います。

くれぐれも私を信用しないでくださいね。
(私の環境ではMMしか入ってません。iPod は持ってないし、iTunes for Windowsも入れてません。ここに書いてある事柄について検証もしてませんので、あしからず)

返事が遅れてすみません。

書込番号:2095195

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