


Coronavirus death rate is 'significantly higher' in places with increased levels of air pollution because tiny particles in the air weaken respiratory systems, study claims
Researchers assessed levels of tiny particles called PM2.5 in the atmosphere
Compared this data across the US with coronavirus infections and deaths
Discovered an increase of only 1μg/m3 in PM2.5is associated with a 15 per cent increase in the Covid-19 death rate
https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-8199399/Coronavirus-death-rate-higher-areas-increased-levels-air-pollution.html
書込番号:23328392
4点

https://weathernews.jp/s/topics/201802/030055/
PM2.5の濃度も春に上昇
一方、PM2.5は日本国内で1年中計測されています。発生源が中国だけでなく国内にもあるからですが、3月から5月にかけて濃度が上昇する傾向がみられ、夏から秋にかけては比較的低い濃度になります。
黄砂の中でも直径が2.5μm以下ならPM2.5にカウントされます。黄砂については、長崎市で2003?2007年の3?5月における黄砂飛来と救急搬送の関連を調べた研究によると、黄砂の飛来が多い日は、飛来しなかった日に比べて救急搬送数が12%増加し、心臓病と脳卒中が21%増えています。
PM2.5については、米国環境保護庁によると、日平均濃度が10μg/m3増加するごとに、死亡全体では0.29?1.12%、循環器系疾患による死亡は0.47?0.85%、呼吸器系疾患による死亡は1.67?2.20%、それぞれ上昇します。PM2.5の濃度が高くなるほど死亡リスクは高まるのです。
書込番号:23328888
2点

新型コロナの重症化リスク、肥満要因が鮮明に
https://news.yahoo.co.jp/byline/inosehijiri/20200412-00172864/
書込番号:23337538
2点

https://forbesjapan.com/articles/detail/33797/1/1/1
コロナウイルスの拡大が、企業活動を停止させ、数十億人を自宅にこもらせた結果、中国の湖北省からイタリア北部の工業地帯まで、世界各地の大気汚染レベルが急激に低下したという。
また世界最悪レベルの大気汚染に悩むインドでも、同様の理由で大気汚染が大幅に改善された。CNNによれば、デリーでは規制が始まった初日に微小粒子状物質「PM10」が最大で44%減少し、インド北部からは数十年ぶりにヒマラヤ眺望が可能になった。
今回の大気汚染の緩和は一時的なものにとどまるだろうし、きれいな空気を取り戻すために莫大な経済的犠牲を払って人々の外出を禁じることは得策とはいえない。一方で、WHOによれば、大気汚染に起因する肺がんや呼吸器疾患などで年間約700万人もの人が死亡しているという現実があり、環境汚染問題も深刻な問題であることには変わりはない。
書込番号:23348896
2点

https://www.nytimes.com/2020/04/16/health/coronavirus-obesity-higher-risk.html
年齢に関係なく「肥満」がCOVID-19重症化と死亡の最大の原因
Obesity may be one of the most important predictors of severe coronavirus illness, new studies say.
Young adults with obesity appear to be at particular risk, studies show.
No one knows why obesity makes Covid-19 worse, but hypotheses abound.
Some 42 percent of American adults — nearly 80 million people — live with obesity. That is a prevalence rate far exceeding those of other countries hit hard by the coronavirus, like China and Italy.
Obesity is more important for hospitalization than whether you have high blood pressure or diabetes, though these often go together, and it’s more important than coronary disease or cancer or kidney disease, or even pulmonary disease
patients under the age of 60, found that those with obesity were twice as likely to be hospitalized and were at even higher risk of requiring critical care. The association between obesity and more severe disease was not seen in patients over the age of 60
U.S. have not always identified obesity as a disease, and some people think it’s a lifestyle choice. But it’s not
Studies have also shown that they do not get the same protection from influenza vaccinations that others do.
書込番号:23351879
1点

子供のCOVID-19感染患者に川崎病の症状
https://twitter.com/PICSociety/status/1254508725227982848
Rising no of cases presenting to #PedsICU with multi-system hyperinflammatory state, overlapping features of toxic shock syndrome & atypical Kawasaki disease, bloods consistent with severe #COVID19 - seen in both #SARSCoV2 PCR +ve AND -ve
https://ja.wikipedia.org/wiki/%E5%B7%9D%E5%B4%8E%E7%97%85
かつて川崎市海岸部の工業地帯で大気汚染による公害(川崎公害)が問題化し、気管支喘息が多くみられた当時は地域特有の公害病と誤解される例も多かった
川崎病の病因は不明で、感染症なのか自己免疫疾患なのかは、はっきり特定されておらず、感染症説、スーパー抗原説、自己抗原説、RNAウイルス説など、様々な仮説がある。ただ発病は夏と冬に多く、地域流行性があることから、何らかの感染が引き金となって起こる可能性が示唆されている。
2014年:中国東北部からの風が関与しているという研究成果がまとめられた。この風にはカンジダ類が多く含まれている事が判明している
原因がはっきりしていないため、決定的な予防法や検査法は確立されていない
書込番号:23365135
1点


このスレッドに書き込まれているキーワード
「空気清浄機」の新着クチコミ
内容・タイトル | 返信数 | 最終投稿日時 |
---|---|---|
![]() ![]() |
0 | 2025/09/25 0:11:24 |
![]() ![]() |
0 | 2025/09/18 15:32:23 |
![]() ![]() |
0 | 2025/09/05 18:09:46 |
![]() ![]() |
2 | 2025/09/05 13:49:25 |
![]() ![]() |
1 | 2025/09/04 21:12:22 |
![]() ![]() |
2 | 2025/08/28 7:33:57 |
![]() ![]() |
2 | 2025/09/02 15:29:00 |
![]() ![]() |
1 | 2025/08/17 12:28:44 |
![]() ![]() |
1 | 2025/08/13 15:53:25 |
![]() ![]() |
0 | 2025/08/12 18:00:27 |
クチコミ掲示板検索
新着ピックアップリスト
価格.comマガジン
注目トピックス

(家電)
空気清浄機
(最近3年以内の発売・登録)





