『HOW TO SETTING cTDP?』のクチコミ掲示板

価格情報の登録がありません 価格推移グラフ

お気に入り製品に登録すると、価格が掲載された時にメールやMyページでお知らせいたします


価格帯:¥―〜¥― (―店舗) メーカー希望小売価格:¥―

フォームファクタ:ATX CPUソケット:LGA1150 チップセット:INTEL/Z97 詳細メモリタイプ:DIMM DDR3/DDR3L Z97 GAMING 5のスペック・仕様

ネットで買うなら!クレジットカード比較
この製品をキープ

ご利用の前にお読みください

本ページでは掲載するECサイトやメーカー等から購入実績などに基づいて手数料を受領しています。

  • Z97 GAMING 5の価格比較
  • Z97 GAMING 5のスペック・仕様
  • Z97 GAMING 5のレビュー
  • Z97 GAMING 5のクチコミ
  • Z97 GAMING 5の画像・動画
  • Z97 GAMING 5のピックアップリスト
  • Z97 GAMING 5のオークション

Z97 GAMING 5MSI

最安価格(税込):価格情報の登録がありません 登録日:2014年 5月12日

  • Z97 GAMING 5の価格比較
  • Z97 GAMING 5のスペック・仕様
  • Z97 GAMING 5のレビュー
  • Z97 GAMING 5のクチコミ
  • Z97 GAMING 5の画像・動画
  • Z97 GAMING 5のピックアップリスト
  • Z97 GAMING 5のオークション

『HOW TO SETTING cTDP?』 のクチコミ掲示板

RSS


「Z97 GAMING 5」のクチコミ掲示板に
Z97 GAMING 5を新規書き込みZ97 GAMING 5をヘルプ付 新規書き込み



ナイスクチコミ23

返信25

お気に入りに追加

標準

HOW TO SETTING cTDP?

2016/07/29 03:48(1年以上前)


マザーボード > MSI > Z97 GAMING 5

クチコミ投稿数:44872件 Z97 GAMING 5のオーナーZ97 GAMING 5の満足度5

MSIへコンフィグラブル TDP-down機能について問い合わせた顛末記です。
一部翻訳にgoogle 翻訳使用し、分かり辛い部分があると思います。


Create: 2016-07-26 08:17:22

It has become indebted to.

I have been using the CPU of the i7 5775C.
I want to try cTDP down setting is a function of the CPU, in any way or it will be met?

書込番号:20074718

ナイスクチコミ!1


返信する
クチコミ投稿数:44872件 Z97 GAMING 5のオーナーZ97 GAMING 5の満足度5

2016/07/29 03:51(1年以上前)

Reply: 2016-07-26 09:50:20  (MSIの回答)

Dear ○○,

Thanks for contacting MSI technical support.

Regarding your concern,if possible,would you please provide us screenshot under bios for our reference?And tell us more details of your requires.Thanks and sorry for any inconvenience caused.

Thanks for your cooperation in advance!

Best Regards,
MSI Technical Support Team

書込番号:20074720

ナイスクチコミ!1


クチコミ投稿数:44872件 Z97 GAMING 5のオーナーZ97 GAMING 5の満足度5

2016/07/29 03:52(1年以上前)

Reply: 2016-07-26 11:49:11

Dear MSI support.
Thanks for your quick reply.

I of the CPU to use in low-power 37w is, there the clock to the CPU specifications of Intel and should be less than or equal to 2,200MHz.

But whether simply may only reduce the clock to 2,200MHz, or as in the other companies of the main board, I want to know what there is not the ability to select the cTDP. Sorry to trouble you, but, you will answer please.

書込番号:20074722

ナイスクチコミ!1


クチコミ投稿数:44872件 Z97 GAMING 5のオーナーZ97 GAMING 5の満足度5

2016/07/29 03:53(1年以上前)

Reply: 2016-07-26 11:51:13  (追記)

We're using a Google translation.
I'm sorry in clumsy English.

書込番号:20074723

ナイスクチコミ!1


クチコミ投稿数:44872件 Z97 GAMING 5のオーナーZ97 GAMING 5の満足度5

2016/07/29 03:55(1年以上前)

Reply: 2016-07-26 13:19:23  (MSIの回答)

Regarding your concern,we are sorry,but we cannot understand clearly your meanings.Do you mean that you want to set cpu speed to equal or less than 2200Mhz?If yes,did you adjust manually the cpu frequency under bios for a try?Thanks!

書込番号:20074725

ナイスクチコミ!2


クチコミ投稿数:44872件 Z97 GAMING 5のオーナーZ97 GAMING 5の満足度5

2016/07/29 03:56(1年以上前)

Reply: 2016-07-26 14:57:08

Hello MSI support.

My computer is in this BIOS settings and clock speed is at 2,200MHz.
With this setting will my Max TDP 65w go down to 37w?

書込番号:20074727

ナイスクチコミ!1


クチコミ投稿数:44872件 Z97 GAMING 5のオーナーZ97 GAMING 5の満足度5

2016/07/29 03:57(1年以上前)

Reply: 2016-07-26 15:41:12 (MSIの回答)

Regarding your concern,we are sorry,but is there any porblem when you set the cpu frequency at 2200Mhz?What's the value of Max TDP when you set cpu frequency to 2200Mhz?Thanks!

書込番号:20074730

ナイスクチコミ!1


クチコミ投稿数:44872件 Z97 GAMING 5のオーナーZ97 GAMING 5の満足度5

2016/07/29 03:58(1年以上前)

Reply: 2016-07-26 15:57:18

CPU frequency at 2200mhzbut TDP is still at 65w. How do I make this go down.
Please show me what to do?

At this frequency should I disable or enable
1) EIST
2) Intel turbo boost
3) Enhanced turbo boost

書込番号:20074731

ナイスクチコミ!1


クチコミ投稿数:44872件 Z97 GAMING 5のオーナーZ97 GAMING 5の満足度5

2016/07/29 04:01(1年以上前)

Reply: 2016-07-26 16:11:10 (MSIの回答) ・・・ そろそろ無駄なやり取りに辟易してきた。

Regarding your concern,which software did you use to detect the TDP value?And which software did you use to set TDP level?

書込番号:20074732

ナイスクチコミ!1


クチコミ投稿数:44872件 Z97 GAMING 5のオーナーZ97 GAMING 5の満足度5

2016/07/29 04:02(1年以上前)

Reply: 2016-07-26 16:12:42

This 2 softwear.

書込番号:20074733

ナイスクチコミ!1


クチコミ投稿数:44872件 Z97 GAMING 5のオーナーZ97 GAMING 5の満足度5

2016/07/29 04:03(1年以上前)

Reply: 2016-07-26 16:20:57

and this

書込番号:20074735

ナイスクチコミ!1


クチコミ投稿数:44872件 Z97 GAMING 5のオーナーZ97 GAMING 5の満足度5

2016/07/29 04:04(1年以上前)

Reply: 2016-07-27 06:08:48

Good morning MSI support

Yesterday Thank you for a number of your reply.

Display of each monitor remains of 65w, but was made a load test, now the actual wattage is much lower than usual.

Configurable whether TDP-down of the worked, also do not know to do my Package Power since lowered the clock was low, but it has become a satisfactory as a result.

We would like to thank everyone for your help.

But I wanted to see the figure of 37w ^^;

書込番号:20074737

ナイスクチコミ!1


クチコミ投稿数:44872件 Z97 GAMING 5のオーナーZ97 GAMING 5の満足度5

2016/07/29 04:05(1年以上前)

Reply: 2016-07-27 14:01:59 (MSIの回答)

Regarding your concern,do you mean that when you made a load test on cpu,then the value of configurable TDP-down changed to lower than before?Which software did you detect the value,CPU-Z or AIDA64?Thanks!

書込番号:20074738

ナイスクチコミ!1


クチコミ投稿数:44872件 Z97 GAMING 5のオーナーZ97 GAMING 5の満足度5

2016/07/29 04:06(1年以上前)

Reply: 2016-07-27 15:50:23

Because I have the clock down to 3.3GHz (3.7GHz) → 2.2GHz, I think it is that it is of course that lowered power consumption.      (Even ordinary CPU will do)

This is the result of cTDP is a function of the i7 5775c is I am not convinced and I think unlikely.

Its software that you used to when you know if you look a've attached file, HWMonitor, CPU-Z, and core temp.

書込番号:20074739

ナイスクチコミ!1


クチコミ投稿数:44872件 Z97 GAMING 5のオーナーZ97 GAMING 5の満足度5

2016/07/29 04:08(1年以上前)

Reply: 2016-07-28 08:41:59 (MSIの回答)   もうダメな気がしている   このサポートやる気なし。

Regarding your concern,firstly,as for if the cTDP is a function of cpu i7-5775C,we would suggest you contact the cpu reseller for more information.Secondly,do you want that the configurable TDP-down value to 37W when the cpu frequency is 2.2Ghz?

書込番号:20074742

ナイスクチコミ!0


クチコミ投稿数:44872件 Z97 GAMING 5のオーナーZ97 GAMING 5の満足度5

2016/07/29 04:10(1年以上前)

Reply: 2016-07-28 09:26:52     最後の望みをかけて・・

Answer to second question is Yes.
Show me how to do it.

and the first question is written in Intel's data sheet.

Attached second image is the new feature that MSI already has supporting this CPU.

Attachment Attachment

書込番号:20074744

ナイスクチコミ!0


クチコミ投稿数:44872件 Z97 GAMING 5のオーナーZ97 GAMING 5の満足度5

2016/07/29 04:12(1年以上前)

Reply: 2016-07-28 10:33:16  (追記)

The attached image is MSI motherboard
A88XM-E45 V2.
This has the cTDP setting function for the AMD APU.

It is the same function wants also to my motherboard.


書込番号:20074747

ナイスクチコミ!0


クチコミ投稿数:44872件 Z97 GAMING 5のオーナーZ97 GAMING 5の満足度5

2016/07/29 04:16(1年以上前)

Reply: 2016-07-28 10:49:56 (MSIの最終回答)

Regarding your concern,we are sorry,but is the cTDP option showed in bios or the MB manual of Z97 GAMING 5?If not,sorry to say that this board cannot support cTDP function.Thanks!


※ Z97 GAMING 5 マニアルに無いならこのマザーボードではcTDPの機能をサポートできません。

書込番号:20074750

ナイスクチコミ!0


クチコミ投稿数:44872件 Z97 GAMING 5のオーナーZ97 GAMING 5の満足度5

2016/07/29 04:19(1年以上前)

Reply: 2016-07-28 11:00:11  ・・・少々キレたので捨て台詞でスレを閉じる (再びGoogle訳)

Of course Z97 Gaming5 because there is no its function, I have a query to do this.

I understand very well.

Correspondence rather than the MSI's even though it has already been correspondence other motherboard manufacturers, So you would be closed until the road to allow for it.

Truly I was sorry. MSI of trust was faded and is not the degree of ability.
Very much was a thank you. This thread Have to close.

書込番号:20074751

ナイスクチコミ!1


クチコミ投稿数:7042件Goodアンサー獲得:541件

2016/07/29 08:05(1年以上前)

要は耐性低いMSIび製品買うの止めて、GIGABYTEやASRock先生にお願いした方が確実ってこと?


っとボケてみる('A`)オツカレサマ

書込番号:20074960

ナイスクチコミ!1


クチコミ投稿数:44872件 Z97 GAMING 5のオーナーZ97 GAMING 5の満足度5

2016/07/29 09:21(1年以上前)

初めはこちらの英語力の無さから、問うたことへのチグハグな回答にイラついてたけど、
途中からは妻に推敲や直接入力で送ってましたが、 他社の状況やMSIのAPUの cTDP対応について書いても
まともな回答をしないことにキレてました(笑)

既に過去の機種なので対応できずとも、それなりの回答があってもよいのではないかと。
大した客ではないが、確実に一人失ったかもね。

書込番号:20075089

ナイスクチコミ!2


クチコミ投稿数:44872件 Z97 GAMING 5のオーナーZ97 GAMING 5の満足度5

2016/07/29 14:20(1年以上前)

そういえば今に気付いたのですが、HWiNFO64でcTDPのモニターができるみたいですね。

Current cTDP Level (現在のcTDPレベル)という項目ですが、

2,200MHzまでクロック落としてみたけど、そこの表示は何も変わらず 0 のままでした。

書込番号:20075657

ナイスクチコミ!1


クチコミ投稿数:7042件Goodアンサー獲得:541件

2016/07/30 12:08(1年以上前)

MSIにしてみたら、無かった事にしたかった機能についてピンポイント攻撃喰らい、白旗上げた状態なのでは?



「御社の様に売り逃げしてしまう企業は、まるで朝鮮半島の某企業と同じですね」って書いてあげると、少しは情熱出すかも('A`)ムコウニプライドアッタラノハナシ

書込番号:20077656

ナイスクチコミ!0


クチコミ投稿数:44872件 Z97 GAMING 5のオーナーZ97 GAMING 5の満足度5

2016/07/30 13:17(1年以上前)

はい^^

「MSIは、その程度の会社だったか」  ・・すでにこんな認識でおります(笑)   

見てくればかりで中途半端ですね。

書込番号:20077800

ナイスクチコミ!1


uPD70116さん
殿堂入り クチコミ投稿数:33938件Goodアンサー獲得:5796件

2016/07/30 18:26(1年以上前)

マザーボードのマニュアルも中途半端で組み立てなんてどうでもいいから、マザーボードの設定に関して記述を増やして欲しいです。
マザーボードファームウェアのバージョンとマザーボード設定画面で表示されるバージョンが合わないのも判り辛いです。
マザーボードに書いてある型番と売るときの型番が違うこともあるのも意味が判りません。
マザーボードの出来以前の問題で買いたいと思えない会社です。(私見)

個人向けが強いビデオカードに対して、マザーボードの方はOEM向けを重視しているとしか思えません。
数がどうしても出ないので仕方がないのかも知れませんが、もう少し売るときのことを考えて表示をするだけでも大分違うと思います。

書込番号:20078421

ナイスクチコミ!1


クチコミ投稿数:44872件 Z97 GAMING 5のオーナーZ97 GAMING 5の満足度5

2016/07/30 19:56(1年以上前)

いやぁuPD70116さんも所見が手厳しい^^;

でもまぁいちいち頷けることばかりです^^

元々好きだったメーカーなので今回は裏切られた感を感じています。

しかし苦手な相手には為ってもらいたくないので、見守りつつも変わっていって欲しいですね。

書込番号:20078607

ナイスクチコミ!1


クチコミ一覧を見る


この製品の最安価格を見る

Z97 GAMING 5
MSI

Z97 GAMING 5

最安価格(税込): 価格情報の登録がありません   登録日:2014年 5月12日

Z97 GAMING 5をお気に入り製品に追加する <56

のユーザーが価格変動や値下がり通知、クチコミ・レビュー通知、購入メモ等を利用中です

クチコミ掲示板検索



検索対象カテゴリ
を対象として
選び方ガイド

新着ピックアップリスト

ピックアップリストトップ

クチコミ掲示板ランキング

(パソコン)

ユーザー満足度ランキング